Fredag.

Jag vaknade och tänkte, "idag är en gröt-dag."  Så jag klev upp ur sängen och gick in till köket för att göra mannagrynsgröt.
Jag läste på paketet för mikro gröt och följde precis instruktionerna, 2 dl mjölk, ½ krm salt och sedan 2 msk mannagryn. jag rörde ihop allt i en skål och ställde in i mikron på 2 minuter, efter de skulle den vara i 2 minuter till, så jag satte mikron på 2 minuter till och efter 30 sekunder så skulle jag röra om.
När jag sedan öppnar mikron ser jag att gröten har kokat över och de ligger mannagrynsgröt i HELA mikron.
Bra start på dagen? hmh.. väldigt.

Jag kom till skolan och gick på spanskan, (fy sate vilket liv alltså) våran kära lärare var lika illa som alltid och allt slutade med att vi elever var sur och hon var mer bitter än innan. Som tur var hade jag 2½ timmars hål efteråt, kollade hotell till Spanien och nu taggar vi!! 14 dagar med bara sol.


 


Kommentarer
Postat av: Sara

Ååh, så underbart! Jag vill också åka utomlands!

2009-01-16 @ 12:45:06
URL: http://saraswanstrom.blogg.se/
Postat av: emilia

vi kommer ha så jävla kul :D

2009-01-17 @ 01:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0